Zeptejte se SMX experta: Procházení odkazů a také nápomocné nástroje pro správu outreach

Expert na obsahově vedené budování odkazů Paddy Moogan nabízí nějaké praktické tipy na to, jak vlastně vést inbound odkazy a kolaborační nástroje ke správě outreach kampaní.

Expert v PPC a kampaně pro obsahově vedené budování odkazů, Paddy Moogan, spoluzakladatel Aira, byl jedním z prezentujících pro „Jak vlastně řídit inbound odkazy ve věku obsahových skeptiků“, panelové diskuze během konference SMX East. Z publika vzešlo hned několik otázek o budování odkazů a nástrojů pro něj a také o strategiích. Paddy si ukrojil trochu svého času, aby na ně dodatečně odpověděl.
 

  1. Jaký je podle vás ten nejlepší a nejefektivnější nástroj pro správu budování odkazů a outreach?

 
Moogan: Ve společnosti Aira se stále hodně spoléháme na Google Sheets a máme také několik formulí/scénářů pro zákazníky, které dovolují našemu týmu efektivně kolaborovat na outreach kampaních. Také používáme BuzzStream pro některé kampaně a právě nyní se díváme na rozšíření našeho užívání těchto nástrojů napříč několika týmy. Také používáme Streak, aby nám pomohl monitorovat, kdy se vlastně emaily přečetly a otevřely a některé z našich týmů používají také Boomerang k naplánování emailů.
 

  1. Jaký nástroj používáte k určení kvality stránky, od které chcete požadovat odkaz? Jsem velmi zvědavý na ty situace, kdy se takto spolupracuje s bloggery nebo influencery. Je velký počet shlédnutí stránky dostatečný?

 
Moogan: Hodně našeho prohledávání odkazů je manuální, což znamená, že nějaký člen našeho týmu manuálně kontroluje a recenzuje stránky ještě předtím, než je přidáme do našeho outreach seznamu. To znamená, že kvalita stránek, které přidáváme do outreach seznamů, je přirozeně velice vysoká aniž bychom potřebovali nějaké metriky či nástroje. Používáme ale například Moz Bar, abychom si dali pozor na autoritu domény, ale to je spíše hrubý návod ke kvalitě stránky a my taky čísel příliš nedržíme.
 

  1. Viděli jste, že by emailové adresy, používající klientskou doménu, měly lepší výsledky v outreach?

 
Moogan: Neviděli jsme skoro vůbec žádné rozdíly, když jsme používali klientskou doménu emailů namísto naší vlastní. Většina našich klientů od nás nevyžaduje používat jejich vlastní doménu a ve výsledku je to, že je používána výchozí doména – naše aira.net emailová adresa, která, teda alespoň prozatím, nevypadá, že by nás držela zpátky.
 

  1. Věříte, že se potřebujeme zaměřit daleko více na sociální podíl namísto „tradičního“ budování odkazů z webových stránek? Například dvacet pět procent ze sociálních podílů a sedmdesát pět procent na odkazy?

 
Moogan: To záleží na tom, co je vašim cílem a v jakém průmyslu váš klient operuje. Sociální podíly mohou být velmi dobré pro jakousi povědomost o značce a pro některé konzumerské odvětví průmyslu zvláště, mohou být dobrou věcí pro generování dobrého provozu. Ale když přijde na budování odkazů, myslím si, že velkou část času by mu měla být dána, pokud přijde na organický provoz, který je klíčovým kanálem pro vás a vy chcete růst.
 

  1. Myslíte si, že evergreenový obsah se bude stávat až příliš častým a používaným s obry jako je Guardian či Refinery29, které do něj čím dál více investují?

 
Moogan: Nemyslím si, dokud bude kvalita obsahu zůstávat na vysoké kvalitě, tak ne. Evergreenový obsah je jenom o hloubce, kvalitě a relevanci, a pokud záříte ve všech těchto kategoriích, tak váš obsah bude vyčnívat nad ostatní, dokonce i v přeplněném trhu. Takže je tu jisté nebezpečí toho, že se trh stane zaplněný, ale to samé se říkalo i o ikonografikách a ty mohou stále dobře fungovat, pokud je jejich kvalita vysoká.
 
Search Engine Land konference SMX WEST, událost, které se musí každé SEO zúčastnit, pro marketéry vyhledávání, se opět vrací do San Jose v lednu 30-31. Agenda, která je nyní narvaná padesáti světovými speakery, vás naučí praktické taktiky vyhledávácího marketingu, které můžete implementovat okamžitě, abyste mohli získat více povědomosti o značce, provozu a konverzí.