Google pracuje na odstranění hacku vědomostního grafu, který ukazuje nesprávné výsledky vyhledávání

Technika manipulace s vědomostním panelem konečně upoutala gigantovu vážnou pozornost.
 
Starý trik s vědomostním grafem, který byl nahlášen už v roce 2017, je nyní středobodem pozornosti, poté, co na něj upozornilo daleko více příspěvků a hlášení, které ukazovaly, jak taková technika může být použita k manipulaci, zmatení a oklamání vyhledávajících. Ve zkratce, je možné ukázat jakoukoliv stránku pro jakoukoliv žádost na vyhledávání v oblasti vědomostního panelu.
 
Jak to funguje. Najděte vědomostní panel na Google a klikněte na odkaz „sdílet“.
 
Zkopírujte daný odkaz do řádku vyhledávání a spusťte vyhledávání. Zavede vás to na tu samou stránku. Avšak URL bude mít nový set parametrů, hlavně něco jako toto – &kgs=55f82ac435f6919c&q=.
Hned za q= je originální žádost na vyhledávání, můžete to změnit téměř na cokoliv. V příkladu výše jsme to změnili na q=king+of+seo a kliknuli jsme na „vyhledat“. Poté to Google změnil v boxu výsledků vyhledávání, takže nám to házelo „king of seo“.
 
Co nám na to řekl Google. Mluvčí Google sdělil stránce Search Engine Land, že: „sdílíme obavy ohledně potenciálního nebezpečí a hlavně využití pro špatné hráče, kteří by chtěli vytvořit nějaké klamavé kopie našich stránek výsledků vyhledávání, a právě nyní pracujeme na tom, abychom tuto chybu co možná nejdříve opravili.“
 
Věříme, že Google dělá všechno proto, aby zabránil dalším manipulátorům a machinacím s touto mechanikou ve výsledcích vyhledávání. Ale nevíme jistě, jak dlouho vlastně potrvá, než se celá věc vyřeší. Google si byl vědom tohoto problému už několik let, ale vypadá to, že až nyní začínají něco dělat.
 
Proč na tom záleží? Kdokoliv může tvrdit, že je hodnocen jako číslo jedna pro jakýkoliv požadavek na hledání tím, že sdílí odkazy na sociálních sítích, posílá emaily s odkazy na stránky Google výsledky vyhledávání, nebo se snaží upoutat pozornost nějakou jinou metodou. Tato technika by mohla být použita v široké škále pochybných a alarmujících situacích: ukazovat výsledky vyhledávání, aby se někdo mohl vytáhnout se svými prospekty, oklamat zákazníky, kteří si budou ,myslet, že tato jedna stránka je oficiální stránka pro danou žádost. Může to být zneužito například pro fake news nebo i daleko horší věci.