Automaticky odeslaný e-mail jistě obdržel prakticky každý z nás. Zamysleli jste se ale někdy nad tím, jak to funguje a že k tomu potřebujete nejen speciální nástroj, ale také strategii? Pravděpodobně ne. Autoresponder https://www.seolight.cz/autoresponder se někdy nazývá také e‑mailový automat a slouží ke komunikaci s klientem bez přímé účasti.
Kdy ho využít
Autoresponder je jako „automatický odpovídač“ vhodný pro všechny podnikatele a freelancery, kteří komunikují se svými zákazníky přes e-mail. Nejčastěji je proto propojen s e-commerce a content marketingem. Může mít mnoho podob podle toho, co je v něm uvedeno a k čemu slouží.
Často se využívá jako newsletter, kdy v určitých intervalech informujete klienty o novinkách nebo akcích, ale stejně tak se může jednat o potvrzení objednávky provedené na e-shopu. Nezapomínejte na to, že i zde byste měli zapojit SEO. Tento nástroj totiž potřebuje správnou strategii zaměřenou na cílovou skupinu. A to je zapotřebí doladit copywritingem, časovým plánem i stylem komunikace.
Největší pozitiva
Automatické e-maily mohou být pro uživatele skutečně přínosné, pokud je správně vytvoříte a naplánujete. Může se jednat např. o magazín nebo průvodce, díky kterým se budou moci nejen vzdělávat, ale také lépe orientovat na vašem webu. Podívejme se na 4 hlavní přínosy, mezi které patří:
- úspora času a peněz,
- budování kladného vztahu mezi podnikatelem a zákazníkem,
- zvýšení návštěvnosti webu a cross-selling,
- možnost sledování zájmů návštěvníků.
Dva základní typy
V rámci e-commerce máte dvě možnosti, jak nástroj využít. Jedním je časová varianta, druhým e‑mail po akci. U časového jde o určitý počet zpráv, které budou zasílány v určitém intervalu. Často se využívá u e-learningu nebo e-booků, které jsou rozděleny na několik částí. Automatická odpověď po akci je klasická u objednávek, změn hesla, formulářů apod.